Om Bloggbar

Bloggbar skal være en ressurs for deg som er gründer, selvstendig næringsdrivende eller driver en (bitte)liten bedrift. Du som ikke har de store markedsbudsjettene, men likevel vil bygge merkevare rundt deg selv og produktene/tjenestene dine.

Formålet med Bloggbar er å gi deg verktøyene og inspirasjonen du trenger for å ta steget videre med din bedrift. Bruk godt innhold via blogg og e-post for å markedsføre produktene og tjenestene dine.

Bak alt du gjør og lager burde det være en mening.

Blogging handler om å levere verdi. Hva enn du selger er det fordi du tror det er noe folk vil ha nytte av. Det er det samme med en bedriftsblogg. Du blogger fordi du vil hjelpe mennesker med å løse et problem.

Du burde alltid kunne svare på dette spørsmålet: «Hva vil mine potensielle kunder få ut av dette?»

Jeg vil dele, lære, inspirere og heie. Jeg vil at du skal kunne bruke blogg og nyhetsbrev til å markedsføre deg selv og bedriften din, uavhengig om du selger potetskrellere eller akupunktur. Det er et marked for alt, det gjelder bare å være på rett sted til rett tid. Og Google er alltid det rette stedet, til den rette tiden.

Hvem er jeg?

Seniorkonsulent på dagen, innholdsnerd på natta.

Mitt navn er Carina Behrens. Jeg er en bloggnerd. Jeg elsker å blogge, å snakke om blogging, å lære om og lære bort om blogging. Jeg kan ikke tegne eller sy, men jeg kan blogge. Jeg startet Bloggbar først og fremst for å være en ressurs for andre, og dele av kunnskapen jeg har opparbeidet meg gjennom mange år.

Jeg har alltid elsket blogging, helt siden vi fikk vår første stasjonære PC da jeg 14, og jeg lærte meg HTML og PHP med hjelp fra en av mine eldste venner (Google). Siden den gang har bloggen vært med meg over alt.

Nå er jeg så heldig å få jobbe med det.

Jeg er utdannet journalist, men har jobbet med digital kommunikasjon og sosiale medier i mange år. Jeg var ansvarlig for Spotifys norske sosiale kanaler et år, jeg skrev om viralt innhold for Smud (i 2015 hadde jeg Norges femte mest leste nettsak), jeg kurset NAFs lokalavdelinger i hjemmesidelaging i to år og jeg var «community manager» for en konferanse om «strategisk bruk av digitale markedsføring og sosiale medier for bedrifter». Jeg jobbet også med å selge Aftenposten via telefon i tre måneder mens jeg studerte, men det snakker vi ikke om.

Med andre ord, jeg har gjort mye forskjellig, men de har alle den samme kjernen: digital kommunikasjon og innholdsmarkedsføring.

I dag jobber jeg som seniorkonsulent i et byrå som driver med /inbound marketing/, og der har jeg vært i snart tre år. Med inbound-markedsføring er målet å tiltrekke de rette potensielle kundene i alle stegene av kjøpsreisen med godt og riktig innhold. Dette gjelder også de potensielle kundene som enda ikke er kjøpeklare. Vi hjelper rett og slett store bedrifter som omsetter for millioner å generere flere leads gjennom blogginnlegg, e-bøker, infographics og ikke minst e-post.

Nå vil jeg hjelpe deg som er selvstendig næringsdrivende og lidenskapelig gründer, ved å ta denne metodikken og skrelle den ned til beinet og lære deg hvordan du selv kan ta i bruk elementene. Inbound er nemlig en ekstremt effektiv og kraftfull måte å markedsføre på, uten å tømme banken.